دیزل ژنراتور ناب

ساخت وبلاگ

نکات ایمنی در دیزل ژنراتور

نصب صحیح و درست دیزل زنراتور یکی از مهم ترین موارد در میزان بهروری و عملکرد دیزل ژنراتور می باشد. رعایت اقدامات ایمنی و کنترل اتصالات نقش حیاتی در راه اندازی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد .
همواره نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور می بایست همواره توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به دور باشد.

بررسی و کنترل تمامی اجزای دیزل ژنراتور بسیار ضروری و حیاتی محسوب می شود و در صورت سهل انگاری خطراتی از قبیل برق گرفتگی از ژنراتور ، سوخته شدن ژنراتور ، آتش سوزی دیزل ژنراتور را فراهم می سازد.
در این مقاله ما به مهم ترین نکات و چندین دستور العمل در راه اندازی یک دیزل ژنراتور اشاره می نماییم.

آشنایی با نکات ایمنی موتور دیزل ژنراتور

هرکسی که از موتور دیزل ژنراتور استفاده می کند باید درمورد نحوه کار و ایمنی آن نیز اطلاعات داشته باشد. دیزل ژنراتور ها ساعت های طولانی کار می کنند و نیازمند به نگهداری هستند. موتور دیزل ژنراتور از دو نوع ، سیستم خنک کننده می تواند استفاده کند :

1.سیستم هوا خنک کننده

2. سیستم مایع خنک کننده

موتور دیزل از نوع مایع خنک کننده مقاوم تر از سایر موتور دیزل ها در بازار هستند. موتور ژنراتوری که با سوخت دیزل (گازوییل) کار می کند از تزریق مستقیم سوخت استفاده می کنند بنابراین نگرانی از بابت آتش سوزی مستقیم از موتور وجود ندارد . ذخیره سازی دیزل نسبتا ساده ( خطرناک ) است چون سوختی با کمترین درجه آتش گیری است. عمر ذخیره سازی دیزل از بقیه سوخت ها بیشتر است. دیزل در تمام پمپ بنزین ها در دسترس است و در قوطی یا بشکه محافظت می شود. هشدارهای امنیتی برای موتور دیزل ژنراتور تفاوتی با دیگر موتور های دیزل ندارد. از قرار دادن دیزل ژنراتور در محیط های مرطوب باید اجتناب شوند . ملاحظاتی که باید برای ایمنی دیزل ژنراتورها در نظر گرفته شوند نه تنها شامل ایمنی خود شما می باشد بلکه شامل ایمنی خود ژنراتور و موتور ژنراتور نیز می باشد.

تعویض روغن طول عمر دیزل ژنراتور را افزایش می دهد. ژنراتور هایی که با رعایت اصول ایمنی مناسب بکار گرفته می شوند به راحتی به مدت 3 سال کار می کنند. بازرسی تمام قسمت ها بصورت تک تک برای اطمینان از با کیفیت بودن ژنراتور ضروری است. تمیز نگهداشتن ژنراتور مانند جلوگیری از هر نوع نشتی یا خرابی الزامی است. حتی اگر دستگاه کنترل فشار روغن روی ژنراتور نصب شده باشد ، تمیز کردن ژنراتور قبل از شروع بکار موتور برای جلوگیری از خرابی بسیار مهم است. قرار دادن موتور دیزل ژنراتور در معرض هوای پاک برای خنک کردن موتور و تازه کردن هوای آن ضروری است. موتور های با توان دیزلی با سیستم خنک کننده آبی همراه می باشند ولی تهویه هم به همان میزان اهمیت دارد. سیستم خنک کننده آبی همراه با تهویه هوا در داخل محفظه می تواند از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کند. دستگاه دمنده هوا هم جهت محافظت ماشین از هرگونه آلودگی صوتی باید روی موتور نصب شود. فشار بالا می تواند دینام را از کار بیندازد بنابراین کنترل فشار برای افزایش طول عمر ژنراتور حیاتی است.

موتور ژنراتور هایی که با دیزل کار می کنند نیازمند به یک پیش گرمایش قبل از شروع بکار و یک پیش سرمایش قبل از سوخت گیری می باشند. برای سوخت گیری مجدد باید ژنراتور خاموش شود تا از آتش سوزی جلوگیری شود.

آشتایی با نکات ایمنی ژنراتور دیزلی

اقدامات احتیاطی مناسبی باید در هنگام استفاده از دیزل ژنراتور ها در نظرگرفته شود مانند استفاده از سیم و کابل هایی که دارای کارآمدی بالایی هستند. از تحمیل بار اضافی به ژنراتور دیزلی خودداری شود. خاموش شدن اتوماتیک دیزل ژنراتور در مواقعی که ژنراتور باید بطور دایمی نصب شود فراموش نشود تا در افزایش فشار ( و جلوگیری از آسیب به موتور یا ژنراتور ) آن را به صورت خود کار خاموش نماید . حفظ دمای موتور ضروری است. درجه حرارت بالا باعث خاموش شدن یا خراب شدن ژنراتور در هنگام افزایش بیش از حد حرارت می شود. فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور باعث کارکرد نامناسب دیزل ژنراتور می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن های پیش بینی نشده ، کیت های خاموش کننده را می توان استفاده کرد. کیت های خاموش کننده ژنراتور را درمقابل خرابی ها محافظت می کند و مکانیزم آن را کنترل می کند. نگهداری منظم از موتورهای دیزل ژنراتور ضروری می باشد مخصوصا برنامه تعویض روغن آن از اهمیت خاصی برخوردار است .

زمان سنج می تواند در جهت افزایش طول عمر ژنراتور بکار گرفته شود. زمان سنج مدت زمان مصرفی را مشخص می کند . داشتن دانش مربوط به جنبه های الکتریکی یک ویژگی اضافه شده به نیازمندیهای ایمنی در هر موتور می باشد.استفاده از یک همکار یا تکنسین حرفه ای در هنگام سرویس ژنراتور برای ایمنی شخصی نیز ضروری می باشد. ملاحظاتی هم برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگامی که دمای ژنراتور بالا می رود باید در نظر گرفته شود. از ریخته شدن روغن بروی زمین باید برای اجتناب از خطر آتش در نظر گرفته شود. نصب ژنراتور ها باید در محلی دور از خانه های مسکونی باشد ( برای کاهش آلودگی صوتی و هوا در محل سکونت).

در حال حاضر نیازمندی برای ذخیره سازی برق در صنعت، خانه و محل کار ، که به شبکه برقی متصل می باشد بسیار مورد نیاز است. هر دیزل ژنراتور از روی کیلو وات برقی که تولید می کند رتبه بندی می شود. یک خانه یا یک مزرعه ممکن است 22 الی 25 کیلووات برق لازم داشته باشد. در این مورد یک موتور دیزل ژنراتور 30 کیلو واتی مناسب خواهد بود. این موتور دیزل ژنراتور 30 کیلوواتی معمولاً به صورت مطمئن در 25 کیلو وات و با 1800 rpm مدت زمان طولانی کار خواهد کرد. موتور های دیزل ژنراتور معمولاً تضمین تامین منبع تغذیه بدون قطعی را در همه زمان ها ارایه می کنند، به خصوص در زمان هایی که شدیداً مورد نیاز است مانند قطعی برق ناگهانی.

محل نصب دیزل ژنراتور

پارامتر مکان دیزل ژنراتور اولین و مهمترین اقدام در نصب دیزل ژنراتور را دارا می باشد.

  • فضای باز یا فضای بسته
  • وجود سیستم تهویه
  • قابلیت دسترسی آسان با فرض بر نکات ایمنی و امنیتی ،
  • امکان سنجی از لحاظ نگهداری دیزل ژنراتور به صورت دایم یا موقت در مکان نصب،

پارامتر های انتخاب صحیح در نصب دیزل ژنراتور در مکان مورد نظر می باشد. شما می توانید با رعایت این موارد بیشترین میزان امنیت و ایمنی را برای خود حاصل نمایید.

 

دسترسی ساده امن و ایمن

در حالت کلی نحوه دسترسی به دیزل ژنراتور جهت تعمیر ونگهداری ، دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد. همواره سعی شود دسترسی به دیزل ژنراتور را بسیار راحت و ایمن و همچنین با امنیت بالا طراحی کنید به این دلیل که در صورت وجود موارد اضطراری به راحتی به دیزل ژنراتور دسترسی داشته باشید و موارد ایمنی و امنیت نیز جزء لاینفک این موضوع محسوب می شود.

کاهش صدای حاصل از دیزل ژنراتور

کارکردن یک دیزل ژنراتور همواره با آلودگی صوتی همراه می شود از این رو وجود یک کاناپای (کاور دیزل ژنراتور ) برای کاهش صدا حاصل از دیزل ژنراتور بسیار مناسب می باشد. تصویر زیر یک دیزل ژنراتور با کاناپای می باشد:

 

 

تهویه

کنترل سیستم تهویه یکی از مهم ترین مسائل مربوط به نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور می باشد . سیستم تهویه از دو نظر حائز اهمیت است :

1. خروج گازی های سمی که از کار کردن دیزل ژنراتور خارج می شود.

2. بهینه سازی سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور کاهش دما موتور دیزل ژنراتور که باعث افزایش طول عمر دیزل ژنراتور می شود.

اقلام تهویه کمکی عمدتا شامل فن خنک کننده رادیاتور، لوله های اگزوز به هدایت هواداخل و خنک نمود موتور ژنراتور برای می گردد.

 

 

مخزن سوخت

سوخت گازئیل به عنوان "سوخت نسبتا خطرناک" نامیده می شوند و ذخیره سازی و توزیع آن لازم به رعایت برخی قوانین و نکات ایمنی می باشد. مهمترین دلایل از آتش سوزی در دیزل ژنراتور ها رعایت نکردن در نحوه پر کردن تانک دیزل ژنراتور می باشد. همواره سطح شیب تانک دیزل ژنراتور قبل از پر کردن و همچنین هنگام استفاده از آن کنترل نمایید.

دیزل ژنراتور ناب...
ما را در سایت دیزل ژنراتور ناب دنبال می کنید

برچسب : دیزل , ژنراتور , دیزل_ژنراتور , ناب, ناب_زیست, نویسنده : دیزل ناب dieselnaab بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 12 اسفند 1398 ساعت: 3:35

لوله پلی اتیلن دوجداره یا لوله کاروگیت همان طور که از نامش پیداست از دو جداره جداگانه تشکیل یافته است. جداره بیرونی وظیفه مقاومت در برابر فشار نیروهای وارده بر روی آن را دارد که بسته به فشار حلقوی لوله طراحی شده و بصورت مارپیچی ( spiral)  دور جداره داخلی لوله را احاطه میکند. پس از تولید و بدست آوردن مقاومت لازم مورد آزمایش فشار بصورت فشار آنی و فشار در مدت زمان قرار گرفته و بعد از بدست آوردن جواب های مورد قبول وارد چرخه فروش میگردند. جداره داخلی سطحی صاف و صیقلی با مواد کاملا مقاوم و یکنواخت برای انتقال سیالات میباشد. این جداره دارای مقاومت در برابر اسید و باز و خوردگی مواد شیمیایی و ضربه های حاصل از سنگ و اشیا نوک تیز موجود در سیالات است. سطح داخلی در رنگ های زرد و آبی و نارنجی موجود میباشد .

عمده انتقال فاضلاب شهری توسط لوله های دفنی در زمین انجام می گیرد. لوله های دوجداره پلی اتیلن بدلیل طراحی آنها دارای مقاومت حلقوی مناسب جهت اعمال بارهای وارده در زیر زمین با حداقل شیب و کمترین وزن ممکن که سبب کاهش قیمت لوله و نهایتاً هزینه کمتر، انتقال سیال را بعهده دارند.

پلی اتیلن دارای خواص لازمه و طول عمر بالا و تامین خواسته های بشر در انتقال فاضلاب که کمترین خوردگی توسط گازها واسیدهای فاضلابی را شامل میگرددرادارد.

لوله های دوجداره کاروگیت روتنگران مزایای ویژه ای نسبت به لوله های موجود دارد:

  • مقاومت بالا در برابرخوردگی
  • محدوده دمای کار بالا
  • قابلیت انعطاف بالا و حمل ونقل آسان
  • دارای اتصالات و کوپلروواشر جهت آب بندی
  • رفتارهیدرولیکی مناسب تر
  • مقاومت بالا در برابر سایش
  • هزینه پایین و انتقال و نصب


فلسفه طراحی لوله های دوجداره پلی اتیلن عرضه محصولی است که دارای ویژگی هایی باشد که بتواند برای مدت بیش از ۵۰ سال تحت شرایط سرویس دهی استاندارد با حفظ فاکتورهای ایمنی و سلامت به عملکرد مناسب خود ادامه دهد. لوله کاروگیت فاضلابی به لحاظ شکل ظاهری دارای دیواره خارجی به شکل کاروگیتی و دیواره داخلی نرم و صاف میباشد. در مقایسه با لوله های سرامیکی، بتونی و فلزی لوله های دو جداره کاروگیت دارای مزایای زیادی همچون وزن سبک،قیمت پاییین تر،مقاوم در برابر خوردگی،دیواره ی داخلی نرم و صاف،استحکام بالا،مقاوم در برابر ساییدگی و اتصالات اسان میباشد.

وزن لوله های کاروگیت پلی اتیلن بسیار پایین تر از لوله ای بتونی است. لوله های کاروگیت دارای انعطاف پذیری بسیار خوبی هستند و توانایی این لوله ها برای تحمل و توزیع بار مرده و زنده این لوله ها را قادر میسازد تا تقریبا برای هر شرایط نصبی مناسب باشند.
درطی چند سال اخیر کاربردلوله های دوجداره HDPE بطورچشمگیری بعلت ویژگیهای استحکام، دوام، یکپارچه گیری اتصالات وکارایی اقتصادی مقرون به صرفه افزایش یافته است.

مزایای لوله های کاروگیت:

رسوب ناپذیری، بدلیل صیقلی بودن سطح داخلی لوله
مقاوم تا دمای۵۰ درجه سانتیگراد و نامحلول بودن در برابر تمامی حلالهای آلی
مقاوم در برابر مواد خورنده (اسیدها، نمکها و بازها) و میکرواُرگانیسم ها
مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب به دلیل استفاده از مواد (Anti-uv)
مقاوم در برابر حمله جوندگان و میکرواُرگانیسمها، به دلیل فقدان ارزش غذایی
سهولت در نصب و اجرای سریع کارگزاری
تحمل پذیری خوب در برابر بار
حمل ونقل آسان
تحمل سرما وگرمای شدید
امکان استفاده از انواع اتصالات
خواص هیدرولیکی خوب لوله به دلیل بر خوردار بودن از سطوح داخلی صاف
مقاومت بسیار خوب در برابر سایش تحمل پذیری در برابر بار ترافیکی
 

ویژگی لوله های پلی اتیلن فاضلابی(کاروگیت):

عمر طولانی
اتصالات مناسب با آب ‌بندی کامل
 مقاومت بالا در برابر سایش
 تحمل بار ترافیکی
وزن سبک
امکان جابجایی راحت‌تر نسبت به نمونه های چدنی و فولادی مشابه
 تولید با تکنولوژی جدید و به روز باکیفیت بالا
 صرفه جویی در هزینه های اجرائی

نحوه تولید لوله کاروگیت

این لوله ها به دو روش کلی تولید می شوند و براساس نحوه ی تولید دو مدل لوله تولید می کنند که یکی از آن ها لوله کاروگیت و دیگری لوله اسپیرال کاروگیت است. در تولید لوله های کاروگیت مواد پلی اتیلنی به صورت یک تکه قالب گیری و پرس می شوند ولی در مدل اسپیرال این کار با استفاده از دستگاه اکسترود انجام می شود و پس از خنک سازی به شکل مارپیچ درمی آید و سپس این مارپیچ ها به هم چسبیده و سپس قسمت زرد رنگ اضافه می شود.

لوله کاروگیت در سایزهای ۱۶۰,۲۰۰,۲۵۰,۳۱۵,۴۰۰,۵۰۰,۶۰۰,۷۰۰,۸۰۰,۹۰۰,۱۰۰۰,۱۲۰۰ موجود و آماده فروش است. سایزهای ۱۱۰، ۱۶۰، ۱۲۵ این لوله برای استفاده در زیر پل ها و جوی های شهری و سایزهای ۳۱۵، ۴۰۰ و ۵۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری ، ۶۰۰ و ۷۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی، ۸۰۰ و ۹۰۰ برای استفاده در فاضلاب صنعتی و مسیر پل ها و سایز ۱۰۰۰ برای استفاده در فاضلاب شهری و روستایی و منهول( برای اتصال چند لوله ی فاضلاب به یکدیگر و هدایت آن ها به یک مسیر استفاده می شود) کابرد دارد.

کارخانه لوله کاروگیت


کارخانه تولید لوله کاروگیت ما واقع در استان آذربایجان شرقی از قطب های تولید کننده کشور است. شما خریدار محترم می توانید با راه های ارتباطی که در سایت قرار داده ایم با ما تماس بگیرید تا سفارش مورد نظر شما تولید و ارسال گردد . این کارخانه که با سرمایه گذاری 6 میلیارد تومانی سهامداران راه اندازی شده است با افتخار تمام آماده ی ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد . شما می توانید با هماهنگی لازم از کارخانه لوله کاروگیت ما بازدید کنید و محصولات مورد نظر خود را به صورت حضوری سفارش دهید.

پیش از اینکه درباره قیمت این لوله ها صحبت شود باید بگوییم که این کارخانه  یکی از برترین خط تولیدهای بزرگ این محصول در ایران میباشد. تجربه زیاد و کیفیت بالای تولید محصولات این هلدینگ باعث میشود خطاهای تولید به کمترین میزان خود برسد. در نتیجه لوله های کاروگیت تولید شده عاری از مشکل تولید می شوند و در اختیار خریداران قرار می گیرند. در ادامه نکته هایی دیگر در خصوص کارخانه تولید کننده آورده میشود که به شما کمک خواهد کرد برای خرید این محصول تصمیم درستی بگیرید.

تمام تجهیزات و دستگاه های خط تولید این کارخانه مدرن و بروز میباشد. این مهم باعث می شود هزینه های سربار کاهش پیدا کرده و در نهایت قیمت تمام شده لوله کاروگیت به شکل مناسبی برآورد و ارائه شود.
تمام مراحل درباره نگهداری محصول، نقل و انتقال و انبار بر طبق استانداردهای بین المللی مشخص و انجام میشود. این موضوع نیز از فاکتورهایی است که برای یک کارخانه تولید کننده کاروگیت بسیار حائز اهمیت میباشد.
در محیط کارخانه و در هنگام تولید از مواد درجه یک و با بهترین متریال استفاده میشود. این موضوع باعث میشود محصول تولیدی با بهترین استاندارد ها منطبق باشد.
واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه کارخانه بر اساس دستورالعمل های تعیین شده ناظر کیفیت لوله های تولید شده هستند. لوله کاروگیت ها توسط این بخش با تمام آزمون های کنترل کیفی و آزمایشگاهی کنترل می شوند.
یکی از وظایف کارخانه تولید کننده پاسخگو بودن به نیازهای و درخواستهای مشتریان است. همچنین داشتن عملکردی هم راستا با حفظ محیط زیست نیز از دیگر امتیازهای ویژه این کارخانه است. تولیدات این کارخانه داخلی با کیفیتی بالا در بازار وجود دارد.

 

دیزل ژنراتور ناب...
ما را در سایت دیزل ژنراتور ناب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیزل ناب dieselnaab بازدید : 217 تاريخ : چهارشنبه 7 اسفند 1398 ساعت: 23:19

در سال 1845 یکی از فیزیکدانان برجسته به نام مایکل فارادی  نشان داد که بین نیروی التریکی و مغناطیسی ارتباطی وجود دارد و اسم آن را اثر فارادی نام نهاد. این ارتباط شرایط کافی برای ساخت ژنراتور را فراهم کرد .

حدود 50 سال بعد یک مخترع آلمانی با نام کارل دیزل با اختراع موتور دیزل انقلابی بزرگ در صنعت برق بوجود آورد.

ژنراتور یا مولد الکتریکی به ماشینی گفته می‌شود که از طریق القای الکترومغناطیسی انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. ژنراتور دیزلی نیز به ژنراتوری گفته می شود که از سوخت گازوییل برای تولید جریان برق استفاده میکن..

دیزل ژنراتور یا  مولد برق دیزلی سالهاست که در تمامی مکان ها چه در بیمارستان ها و چه در روستاهای دورافتاده و در هر مکانی که دسترسی به برق نیروگاه های برق غیرممکن است مورد استفاده  قرار می گیرد.

نگهداری از دستگاه دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور نیز مانند هر نوع تجهیزات دیگر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. این امر در مورد ژنراتورهای دیزلی نیز فرقی نمی کند. اگر می خواهید ژنراتور شما قبل از نیاز به تعمیرات اساسی بیش از 50،000 ساعت دوام بیاورد ، باید ژنراتور خود را به صورت مناسب استفاده کنید. این بدان معنی است:

 (1) قطعات موتور باید به طور منظم تعمیر و نگهداری کنند.

(2) ژنراتور باید به طور مرتب مورد استفاده قرار گیرد.

نگهداری منظم شامل مواردی مانند تعویض منظم روغن و فیلترهای هوا و سوخت است. این همچنین به معنی بررسی هر نوع تغییر در عملکرد است که می تواند توسط هر یک از علائم زیر نشان داده شود:

  • صدا
  • لرزش
  • دود
  • افزایش مصرف سوخت.

هر یک از این علائم می تواند نشان دهد که ژنراتور نیاز به سرویس دهی دارد. اما برای شناسایی این علائم ، باید مرتباً ژنراتور را چک کنید.

اهمیت چک کردن ژنراتور به طور مرتب قابل اغماض نیست. حفظ طول عمر تجهیزات شما بسیار مساله مهمی است. اگر ژنراتور به اندازه کافی استفاده نشود، دستگاه در صورت استفاده می تواند خیلی سریع از درجه پایین به سمت گرم شدن برود و تنش غیرضروری را روی قسمت های موتور قرار دهد. این فشار - مانند اصطکاک ناشی از سایر ژنراتورهای موتور گازی - می تواند عمر ژنراتور شما را کوتاه کند. برای جلوگیری از این روند ، از اینکه مرتباً ژنراتور خود را استفاده کنید ، اطمینان حاصل کنید. استفاده منظم از موتور دیزل ژنراتور در موارد زیر سودمند است:

  • قطعات موتور روغن کاری شوند.
  • اکسیداسیون محدود میشود.
  • قبل از تخریب سوخت  از آن استفاده شود .

تعدادی فاکتور دیگر نیز وجود دارد که بر عمر ژنراتور موتور دیزل نیز تأثیر می گذارد. این عوامل شامل موارد زیر می شوند:

  • کیفیت ژنراتور و برند مورد استفاده برای موتور، ژنراتور و سایر تجهیزات فرعی
  • اندازه موتور.
  • روش صحیح نصب.
  • مشکلات سوخت مانند ژلینگ یا سطح اکسیژن ناکافی و غیره.
  • در دسترس بودن قطعات ، به ویژه برای ژنراتورهای قدیمی یا منسوخ شده. شرایط محیطی مانند هوای شدید (سرما یا گرم) ، ارتفاع ، رطوبت ، آب نمک و هوای شور ، مقادیر زیاد ماسه و / یا گرد و غبار.
دیزل ژنراتور ناب...
ما را در سایت دیزل ژنراتور ناب دنبال می کنید

برچسب : دیزل , ژنراتور , دیزل_ژنراتور , ناب, ناب_زیست, نویسنده : دیزل ناب dieselnaab بازدید : 200 تاريخ : چهارشنبه 7 اسفند 1398 ساعت: 22:26